Competitie

De Aanstormende Designers Competitie

In de afgelopen 50 jaar is ADC uitgegroeid tot een gerenommeerde groothandel in antieke, reproductie en moderne meubelen. Er is ook een spannende reeks van decoratieve objecten. Bovendien is er een wekelijkse aanvoer van unica. ADC verkoopt zowel aan de vakhandel als aan consumenten.

Wij hebben een showroom van 15.000 m2 groot en willen graag ruimte beschikbaar stellen voor aankomend design talent. De 10 ontwerpers winnen een expositieruimte van 50 m2 groot en dat voor drie maanden lang geheel gratis. Maar er is meer! Deze tien ontwerpers krijgen aandacht in de promotionele campagnes van ADC, waaronder een Grand Opening waarvoor eigenaars van woonwinkels worden uitgenodigd.

Doel van deze campagne is om belovend talent met ambitie een duwtje in de rug te geven. De stukken die geëxposeerd staan kunnen worden verkocht en de opbrengst is voor de ontwerper. ADC vindt dat talent een kans moet krijgen om te laten zien waartoe het in staat is.

Wat houdt de competitie in?

Inschrijven doe je op www.adcmeubelen.nl. Bij de inschrijving stuur je een aantal foto’s mee van jouw objecten. Die worden online geplaatst en gepromoot via onze nieuwsbrief en andere media. Bezoekers van de site mogen hun stem uitbrengen voor de ontwerpen die zij de moeite waard vinden. Deze stemmen tellen voor 50% mee in het eindresultaat. De overige 50% van de stemmen worden uitgebracht door de leden van de vakjury. De 10 kandidaten met de meeste stemmen worden uitgenodigd te exposeren in ADC.

Inschrijven doe je tot 1 januari 2012. De expositie van de Aanstormende Designers Competitie opent op 27 februari 2012. Bekijk de hier voorwaarden van de competitie.

Waarom organiseert ADC een ontwerpers competitie?

Door de jaren heen weet groothandel ADC dat vernieuwing essentieel is voor de meubelbranche. Het bedrijf heeft veel kennis opgebouwd in technieken om meubels te maken. Zo kan ADC meubels met een rustiek ontwerp op maat laten maken en heeft ze haar eigen antieke kleur ontworpen.

Het bedrijf is nu op zoek naar nieuwe ideeën van vormgevers die net gestart zijn als vormgever en die een gezonde ambitie hebben. Een object hoeft niet direct een hit te worden zodat het in grote getalen moet worden geproduceerd, ook ideeën van unica zijn zeer welkom. “Kern van de collectie van ADC is karakter”, zegt Peter Guntlisbergen, directeur van ADC. “Wat je tegenwoordig veel ziet is dat de meubelbranche inzet op de populaire stukken en dat is jammer. Huiskamers gaan steeds meer op elkaar lijken en dat kan, volgens mij, niet de bedoeling zijn. Veel mensen weten niet dat juist unica een huiskamer karakter geven en een uniek meubelstuk hoeft helemaal niet duur te zijn. Met deze competitie daag ik elke ontwerper uit om zijn of haar ideeën te delen en te laten zien waar ze toe in staat zijn.”